Blog

A kapcsolatépítés kulcsa

Tonk Emil
Tonk Emil
A kapcsolatépítés kulcsa

Ma az üzleti eredményességet elsősorban nem az garantálja, hogy milyen termékkel foglalkozol, vagy milyen céget képviselsz, hanem az, hogy milyen kapcsolatokat tudsz felépíteni, és a kapcsolataidban milyen mértékben tudod elérni, hogy bízzanak abban, amit kínálsz.

A kapcsolatépítés kulcsa, hogy a vevő azt érezze, hogy milyen jó, hogy téged megismert!

Mondd el neki melyek azok az előnyök, amit számára kínálsz!
Ne magadról beszélj, hogy te milyen boldog leszel, ha vesz tőled valamit!
Beszélj arról, hogy amit ajánlasz, az neki miért jó!

A kapcsolat kezdeményezésekor fontos, hogy gondolkodj kicsit pozitívabban, mint az átlag! Tételezz fel a másikról igényességet, a jó minőség iránti vágyat, és tisztességes vágyat a biztonság irányába.

Ahhoz azonban, hogy képes legyél másokkal kapcsolatot kezdeményezni, meg

kell tanulnod, hogyan építs magadban egészséges önbizalmat, hogy ezáltal kialakuljon az a meggyőződésed: Amit te kínálsz, az nekik jó. 

Sokan tartanak attól, amikor valakivel egy új kapcsolatot kezdeményeznek egy új termék ajánlása révén, hogy a másik mit fog mondani?

Mi van akkor, ha nemet mond?

Egyet jegyezz meg: aki neked nemet mond, az nem rád mondja, hanem a termékre, lehetőségeire vagy a körülményeire.

Fontos, hogy úgy gondolkodj, nem veszteség ér, csak most még nincs nyereség.

Mindig legyél felkészült!

A kapcsolatkezdeményezés előtt sok információnak kell a birtokodba kerülnie, sok mindent tudnod kell, hogy amikor kérdéseket kapsz, tudj rájuk válaszolni, és ne lepődj meg. Alapvető kérdések, hogy milyen cégnél dolgozol, mivel foglalkozik a céged, miért pont őt kerested meg, te mivel foglalkozol ebben a cégben. Sokan azért nem mernek kapcsolatot kezdeményezni, mert félnek attól, hogy kapnak olyan kérdést, amire nem tudnak válaszolni.

  • Készülj fel mindenből, amiből csak lehet!
  • Mindig legyél őszinte!
  • Legyél pontos és hiteles!

Fontos, hogy feltételezz és mondj jót a vevődről! Minden ember örül, ha mástól azt hallja, hogy csinos, pontos, igényes, alapos, hozzáértő stb…

Ha te vagy az az ember, aki kimondja, akkor máris nagyot nőttek nála az esélyeid.

Miket lehet a vevővel való találkozáskor mondani?

Például:

„Találtam egy jó minőségű terméket, gondoltam, megmutatom mindazoknak, akik szeretik a jó minőséget. Önre, Rád gondoltam.”

„Azért kerestelek meg téged, mert tudom, hogy számodra fontos a jó minőség, tudom, hogy amikor vásárolsz, azt nagyon körültekintően teszed. Mutatok egy olyan terméket, ami biztos megfelel az elvárásaidnak.”

„Azért kerestelek meg téged, mert azt mondták, a céged arról híres, hogy rendkívül igényes a minőségre. Úgy gondoltam, hogy mi ennek az elvárásoknak meg fogunk felelni. Keressük azokat a partnereket, akikre mi is tudunk számítani, ezért gondoltam, téged feltétlen megkereslek ezzel az ajánlattal.”

Tanulj meg pozitívan gondolkodni, és tudasd a partnereddel, hogy róla jó dolgot feltételeztél. Ha tudsz arra hivatkozni, hogy mások is ezt mondták róla, sokkal nyitottabb lesz az ajánlatodra, nem lesz elutasító, bezárkózó, és ettől kezdve könnyebben lehet vele beszélgetni. Sokkal kíváncsibb lesz arra, hogy te ki vagy, és nem utolsó sorban sokkal nyitottabb lesz az ajánlatodra.

Kiadványok, amik segítenek Neked ebben:

Mesterfogások - Üzleti Patika 6.

Online tréningek
Lépeselőnyben, avagy a hatékony kapcsolatépítés eszköztára
Egy tréning Neked, hogy magabiztosan, könnyedén és mégis eredményesen építsd és ápold a kapcsolataidat!
... és ami a bónusz: Az itt elsajátított szemléletmóddal és tudással minden egyéb területen is hatékonyabb leszel.

A kapcsolatok bővítésének mesterfogásai
A növekedés egyik biztos garanciája az új kapcsolatok

Szeretnéd tudni:
- Miként tedd vonzóvá a másik fél számára az ajánlatodat?
- Hogyan nyerd el a másik elégedettségét, akkor is, ha nemet mondott?
- Hogyan szerezd vissza az elveszett ügyfeleidet?
Akkor ne keresgélj tovább, mert ez a tréning Neked szól!